Počet záznamov: 1  

Dňa : 1. září 1897

  1. Dňa1. září 1897
    ...V Praze byly založeny Elektrické podniky královského hlavního města Praha.
    Pozri tiež 18. července 1891 - V Praze poprvé vyjela elektrická tramvaj (řidič - Alois Fiala, konduktér - Josef Jedlička).
    Pozri tiež roku 1896 - V Praze, v dnešní ul. Švábky, byla otevřena vozovna tramvají Libeň.
    Pozri tiež roku 1897 - Na východním konci Korunní ul. na Vinohradech byla otevřena vozovna tramvají Královské Vinohrady.
    Pozri tiež 18. září 1897 - Společnost Elektrické podniky královského hlavního města Prahy zahájila provoz elektrické tramvaje mezi Prahou a Královskými Vinohrady.
    Pozri tiež v prosinci 1897 - Elektrické podniky královského hlavního města Praha odkoupily Městské elektrické dráhy Královských Vinohrad.
    Pozri tiež 1. července 1898 - Pražské Elektrické podniky odkoupily od Eduarda Otleta jeho koněspřežnou tramvaj.
    Pozri tiež leden 1899 - V Praze byla vydána první tramvajenka.
    Pozri tiež 31. května 1899 - V Královské oboře v Holešovicích zahájila provoz nejmenší pražská tramvajová vozovna.
    Pozri tiež roku 1900 - Doložena první Dopravní kancelář (dispečink pražské MHD) se sídlem na Josefském náměstí (dnes náměstí Republiky).
    Pozri tiež 19. ledna 1900 - V Praze na Karlově zahájila provoz měnírna, první zařízení svého druhu na dodávku proudu pro tramvaje.
    Pozri tiež 21. července 1900 - Pražské Elektrické podniky převzaly Elektrické dráhy Smíchov - Košíře.
    Pozri tiež 19. listopadu 1900 - Z nově postavené vozovny Karlín vyjely první tramvaje.
    Pozri tiež 22. prosince 1900 - Na Malostranském náměstí byl otevřen nový úsek tramvajové trati.
    Pozri tiež 1. září 1901 - V Praze na Josefském náměstí a na konečné tramvají v Královské oboře byly nainstalovány první dva automaty na jízdenky.
    Pozri tiež 28. září 1905 - Elektrické tramvaje nahradily provoz koňky přes Karlův most v Praze.
    Pozri tiež 9. června 1907 - V Praze na Letné byla poprvé použita provizorní tramvajová smyčka, která sloužila k otáčení tramvají v průběhu V. sokolského sletu.
    Pozri tiež 5. srpna 1907 - Pražské Elektrické podniky převzaly společnost Elektrická dráha Praha-Libeň-Vysočany.
    Pozri tiež 24. října 1907 - Pražské Elektrické podniky očíslovaly první tramvajovou linku.
    Pozri tiež 7. března 1908 - Na svoji trasu z Malostranského náměstí vzhůru Nerudovou ul. kolem Pražského hradu na Pohořelec vyjela první autobusová linka v Praze.
    Pozri tiež 2. září 1914 - V Praze zahájily provoz sanitní tramvaje, které sloužily k převozu zraněných z nádraží do nemocnic.
    Pozri tiež 1. prosince 1915 - Rada Elektrických podniků v Praze přijala do svých řad jako průvodčí prvních čtyřicet žen.
    Pozri tiež 1. července 1920 - V pražské tramvajové síti byl zaveden jednotný tarif s jednoduchým jízdným, které platilo bez ohledu na projetou vzdálenost.
    Pozri tiež 5. září 1921 - Zemřel elektrotechnik František Pelikán, první ředitel pražských Elektrických podniků.
    Pozri tiež 21. června 1925 - V Praze zahájila pravidelný provoz autobusová linka spojující Strašnice s obcí Záběhlice.
    Pozri tiež 20. července 1927 - Do provozu byla uvedena tramvajová trať do Hlubočep.
    Pozri tiež 30. května 1928 - V Praze u Muzea zahájila činnost první prodejna jízdních kuponů.
    Pozri tiež 3. března 1931 - Nefunkční lanová dráha na Petřín byla převedena do majetku Elektrických podniků hl. města Prahy.
    Pozri tiež 27. listopadu 1932 - V Praze byl zahájen pravidelný noční provoz, který zajišťovaly tři autobusové linky.
    Pozri tiež 29. srpna 1936 - Praha jako první československé město zavedla trolejbusovou městskou dopravu.
    Pozri tiež 10. března 1951 - V Praze zahájila provoz tramvajová vozovna Hloubětín.
    Pozri tiež 31. prosince 1951 - Pražský Dopravní podnik očísloval první autobusovou linku.
    Pozri tiež 17. března 1952 - V Praze poprvé vyjely čtyřnápravové jednosměrné tramvaje T1 s otočnými podvozky.
    Pozri tiež 3. dubna 1955 - Z nových garáží ve Vršovicích v Praze vyjely první trolejbusy.
    Pozri tiež listopad 1960 - V Praze vyjela poprvé s cestujícími tramvaj T3.
    Pozri tiež 25. září 1961 - První pražská tramvajová linka byla osazena samoobslužnými pokladnami.
    Pozri tiež 6. ledna 1966 - Zahájena stavba pražského metra.
    Pozri tiež 16. října 1972 - V Praze vyjely naposledy trolejbusy T 400; tím byla v hlavním městě ukončena městská trolejbusová doprava.
    Pozri tiež 5. března 1973 - V pražských Vysočanech zahájily provoz garáže Klíčov.
    Pozri tiež 8. května 1974 - V předvečer zahájení provozu pražského metra byl ukončen provoz tramvají ovládaných klikou.
    Pozri tiež 9. května 1974 - V pražské MHD definitivně skončili průvodčí.
    Pozri tiež 5. září 1977 - Do provozu byla uvedena provizorní tramvajová trať Motol - Vypich (dlouhá 2,245 km).
    Pozri tiež 16. ledna 1978 - V Praze byly nasazeny do provozu první velkokapacitní kloubové autobusy Ikarus 280.
    Pozri tiež 13. prosince 1980 - Po délce Václavského náměstí v Praze projela poslední tramvajová souprava.
    Pozri tiež 23. listopadu 1990 - V Praze byla uvedena do provozu tramvajová estakáda na trati Ohrada - Palmovka.
    Pozri tiež 11. ledna 1992 - V Praze vyjely první autobusové linky Pražské integrované dopravy.
    Pozri tiež 14. května 1993 - V bývalé vozovně Střešovice byla otevřena stálá expozice Muzea městské hromadné dopravy v Praze.
    Pozri tiež 22. listopadu 2007 - Pražský dopravní podnik zavedl možnost pořízení jízdenky prostřednictvím SMS.
    Pozri tiež 1. srpna 2013 - V Praze byl zahájen provoz nové tramvaje Škoda 15T ForCity.

    Pramene

      Stodůlecký posel, Zpravodaj městské části Praha 13; roč. XXX., prosinec 2020, s. 22

    Použitá literatúra

    • Fojtík Pavel; 140 osobností, událostí a zajímavostí z historie pražské MHD; 2015; s. 7, 124
Počet záznamov: 1  
Záznam „Dňa : 1. září 1897“ aktualizovaný:

  Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom ako používame cookies.